Looptraining of droogtraining?

Is het nu looptraining of droogtraining? Degene die al langer lid zijn van de Stayer noemen de zomertraining op de maandagavond ‘droogtraining’. Want het is een schaatsspecifieke training waarbij de diverse spieren worden getraind die gebruikt worden bij het schaatsen. Er wordt een parcours afgelegd waarbij lopen wordt afgewisseld met schaatsspecifieke sprongen en oefeningen. Alle schaatsspieren komen aan bod.

Maar er wordt ook gelopen. Onder leiding van René Harmanni starten we met 15 tot 20 minuten rustig inlopen door het Stadspark. Na het eerste blok met loopscholing, lopen we weer verder naar een plek waar we de schaatsoefeningen doen met elkaar. Daarna pakken we een rondje lopen op eigen tempo afgewisseld met oefeningen. Daarna lopen we terug naar de atletiekbaan waar we ook zijn gestart.

We sluiten af met een buikspierkwartier (meestal 10 minuten) of we ‘schaatsen’ met elkaar de 5 km van Sven Kramer (6 min).

Ik denk dat we het vanaf nu toch maar weer droogtraining moeten noemen!

 

Elke week is er een groep van 8-10 mensen. Lijkt het je leuk, doe dan vooral mee! Lijkt het je nuttig in voorbereiding naar het schaatsseizoen, haak dan vooral aan! 

We starten om 18.30 uur bij de ingang van de atletiekbaan en zijn rond 20.00 uur weer terug voor het laatste onderdeel.


Geslaagd fietsweekend Teutoburgerwoud!!
28mei

Geslaagd fietsweekend Teutoburgerwoud!!

Van 24 t/m 26 mei vond het fietsweekend van de Stayer plaats. We verbleven in een mooie accommodatie vlakbij Tecklenburg. Er waren 3...

Reacties

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen